poniedziałek, 13 stycznia 2014

Lubię się uczyć

Z Agatą Pogodą - tegoroczną stypendystką ministra edukacji - rozmawiała Tosia Adamowicz

T.A. Jesteś tegoroczną stypendystką nagrody ministra za szczególne osiągnięcia w nauce. Czy to Twoja pierwsza nagroda za tak ciężką pracę?  

A.P. Nie mogę powiedzieć, iż jest to pierwsza nagroda, gdyż każdy wygrany konkurs czy otrzymane świadectwo z czerwonym paskiem są dla mnie dowodem na to, że mój wysiłek przynosi efekty.

T.A. Czy nauka przychodzi Ci łatwo ? Skąd czerpiesz motywację?

A.P. Obawiam się, że w życiu nic nie przychodzi łatwo i każdy musi zapracować na swój sukces. W związku z tym przyznaję, iż nauka to nie przysłowiowa „bułka z masłem”. Jednakże jeśli lubimy coś robić, to nie sprawia nam to aż tylu problemów. A ja lubię się uczyć. Motywacja? Po pierwsze sama chęć dowiadywania się czegoś nowego i wrodzona ambicja, a po drugie rodzina, która zawsze mnie wspiera i która zawsze we mnie wierzy.

T.A. Czego, Twoim zdaniem, oczekuje współczesna młodzież od nauki w szkole, nauczycieli?

A.P.Wbrew temu co mówi się o współczesnej młodzieży, każdy z nas lubi rozwijać swoje zainteresowania. W związku z tym pragniemy dowiadywać się czegoś nowego z dziedziny, która nas interesuje. Chcemy,  by nauczyciel  potrafił zaciekawić nas oraz by był w stanie  odpowiedzieć na nurtujące nas pytania. Liczymy też, iż szkoła pozwoli nam rozwijać nasze pasje.

T.A. Kto jest dla Ciebie autorytetem?

A.P. Moi rodzice. Dla mnie to oni są prawdziwym autorytetem, ponieważ są „realni”. Nie są postaciami, które znam tylko z  książek, telewizji czy radia. Oni są zawsze obok mnie i pokazują mi jak należy żyć.

T.A. W jakiej dziedzinie chcesz się w przyszłości rozwijać? Wybrałaś już studia?

A.P. Nie jestem pewna, ponieważ interesuje mnie wiele rzeczy. Poza tym bardzo nie lubię podejmować decyzji. To odnosi się także do wyboru studiów. Powiem tylko, że  na razie widzę siebie jedynie na kierunkach technicznych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.