niedziela, 30 marca 2014

Jak wagarować to z Mickiewiczem!

Nowa szkoła, nauczyciele, zapoznawanie się z nowymi przedmiotami,
a przede wszystkim z nowymi znajomymi - kto z nas nie zna tego uczucia?
Z jednej strony jesteśmy zaciekawieni, z drugiej trochę niespokojni. Mickiewicz znalazł na to sposób!

  Jak pozbyć się obaw, znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania o nowej szkole lepiej niż...  wagarując w niej! Już po raz kolejny cała społeczność Mickiewicza staje na wysokości zadania i organizuje zbiorowe wagary pierwszego dnia wiosny, bo przecież nie ma lepszej daty do legalnego  wagarowania.

  Tego dnia uczniowie reprezentowali profile klas, do których uczęszczają. Wagarowicze zadawali  uczniom pytania, bo przecież to właśnie my znamy szkołę od podszewki. W każdej części szkoły czekały na gości atrakcje - od wycieczki do szkolnego obserwatorium astronomicznego przez przemianę w młodego chemika aż po szalonego biologa.

  Razem z naszą ekipą ruszyliśmy na spotkanie z nowymi osobami, ale też stałymi bywalcami naszej szkoły. Nie tylko chcieliśmy się dowiedzieć, jakie plany mają gimnazjaliści, ale również czy uczniom „Adasia” Dni Otwarte pomogły w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej.

Adam, gimnazjalista: Myślę o profilu mat - inf. Nie mam jeszcze konkretnych planów na przyszłość, ale przedmioty ścisłe bardzo mnie interesują, dlatego chciałbym wybrać tę klasę.

Kamila, gimnazjalistka: Lubię uczyć się języków, interesuję się teatrem, ale  z matmą czy fizyką nie idzie mi najgorzej. Jeszcze nie wiem co wybrać, dlatego jestem tutaj na Dniach Otwartych.

Karolina, gimnazjalistka: Zaciekawił mnie profil akademicki, bo daje duże możliwości po skończeniu szkoły. Nigdy nie spotkałam się z taką klasą, ale poważnie myślę nad jej wyborem. Jednak wszystko okaże się we wrześniu.

Dawid, gimnazjalista: Zawsze chciałem mieć mundur, takie marzenie i teraz klasa służb mundurowych daje mi taką możliwość. Przemawiają do mnie zajęcia dodatkowe. Mam nadzieję, że dostanę się do tej klasy.

Oktawia, uczennica: Jestem w drugiej klasie na profilu humanistycznym i cieszę się z wyboru tej klasy. Uwielbiam język polski i historię, a ta klasa umożliwia mi rozwijanie się w tym kierunku w zakresie rozszerzonym. W pierwszej klasie miałam możliwość nauki filozofii, która zaciekawiła mnie na tyle, aby wziąć udział w Olimpiadzie Filozoficznej i osiągnąć sukcesy.

Kasia, uczennica: Pamiętam jak byłam dwa lata temu na Dniach Otwartych w Mickiewiczu. Zainteresowały mnie doświadczenia chemiczne, a że dobrze radziłam sobie z chemią i biologią, to wybrałam profil biol - chem. Nie żałuję tej decyzji, bo poznałam świetnych ludzi, a sam profil jest bardzo interesujący i wymagający.

Bartek, uczeń: Pierwszy rok jestem w tej szkole i wybrałem profil mat - inf. Przedmioty, których się uczę wymagają ode mnie poświęcenia i determinacji, ale lubię to, co robię i nauka matematyki to dla mnie nie problem.

  Wagary w Mickiewiczu to ciężkie przygotowania, ale też świetna zabawa dla uczniów, jak i gimnazjalistów. To okazja do dyskusji ze starszymi kolegami, pomocy ze strony przyszłych nauczycieli. Wiemy, że to czas podejmowania ważnych decyzji przez młodych ludzi, dlatego mamy nadzieję, że tegoroczne wagary pomogły Wam w podjęciu dobrych decyzji. Pozostało nam tylko powiedzieć...                

DO ZOBACZENIA WE WRZEŚNIU!

Jessika Miozga

zdjęcia: Michalina Musiał




  
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.