wtorek, 8 grudnia 2015

Współpraca nawiązana :)





24.11.2015 r. w naszej szkole gościliśmy prodziekana Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej dr inż. Marcina Zawadę wraz z panią dr Anetą Włodarczyk adiunktem Katedry Ekonometrii i Statystyki.
Uczniowie wraz z nauczycielami mogli uczestniczyć w tym dniu w wykładzie, prowadzonym przez panią dr pt. ,,Ocena efektywności i inwestycji w akcje wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie’’. Cały wykład od początku do końca był świetnie zaplanowany. Wszyscy zebrani na sali, z widocznym zrozumieniem słuchali o świecie giełdy i tym, gdzie warto zainwestować swoje pieniądze tak aby ich nie stracić. Najbardziej wykład zaciekawił obecną tam klasę biznesową, gdyż pomógł im w praktyczny sposób zrozumieć zagadnienia związane
 z przedmiotem ,, matematyka w biznesie’’ prowadzonym przez panią Grażynę Kaczorowską.
Jak głosi hasło artykułu, dzięki rozmowie pani dyrektor Jadwigi Stroniewskiej z panem Prodziekanem Marcinem Zawadą, współpraca została nawiązana. Podczas rozmów ustalono warunki objęcia patronatem klasę biznesową oraz wszystkich uczniów zainteresowanych ścieżką ekonomii na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej.
Dziennikarze Strefy Mickiewicza postanowili przywitać przybyłych gości podczas wykładu, a potem dowiedzieć się nieco więcej o nich.

Paulina Wojtulek : Skąd wzięły się u Państwa takie zainteresowania?
Marcin Zawada: Takie zainteresowania są związane ze studiami jakie obydwoje ukończyliśmy. Ja ukończyłem kierunek zarządzanie na Politechnice Częstochowskiej i z nim chciałem związać swoją przyszłość. Ekonomia, której tam się nauczyłem bardzo mnie zaciekawiła i stała się moją pasją.
Aneta Włodarczyk : Ja z kolei ukończyłam studia matematyczne, które są niejako ściśle powiązane z nauką ekonomii. Nie chciałam uczyć takiej standardowej matematyki, jednak ciekawiło mnie właśnie jej praktyczne zastosowanie w teraźniejszym świecie.
P.W : Czym zajmuje się ekonometria?
A.W : Ekonometria jest to nauka, związana jak jej nazwa mówi z ekonomią. Wykorzystuje ona narzędzia matematyki, statystyki oraz informatyki do badania zjawisk jakie zachodzą w ekonomii. Zajmuje się między innymi notowaniami na giełdzie, o których dzisiaj opowiadałam na wykładzie. :)
P.W : Brali Państwo udział w licznych konferencjach w różnych krajach, więc czy lubią Państwo podróżować?
M.Z : Tak, zdecydowanie. Te podróże, są przede wszystkim w celach naukowych, ponieważ większość czasu, który spędzamy na konferencjach to różnorakie wykłady i rozmowy z naszymi kolegami po fachu. W wolnych chwilach, których niestety podczas takich wyjazdów jest mało można przy okazji zwiedzić i zobaczyć ciekawe obiekty miast w jakich się w danym momencie znajdujemy.
P.W : A czy lubią Państwo swoją pracę?
A.W : Tak, jest ona bardzo ciekawa. Wymaga ona od nas wiele godzin ciężkiej pracy, ponieważ w świecie naukowym nie można sobie pozwolić na jakiekolwiek niedociągnięcia. Jednak późniejsze dobre opinie i pochwały stanowią satysfakcję z tego co zrobiliśmy.
P.W: Jak osiągnąć taki sukces jak Państwo?
M.Z : Myślę, że jak zawsze nie ma nic z niczego. Prywatna ciężka praca stanowi podstawę do tego, żeby być zadowolonym z pracy i spełniać swoje marzenia. Odrobina szczęścia, oczywiście też może się przydać. Ale myślę, że najważniejsza jest ciężka praca, która potem dzięki sukcesom jest zrekompensowana.
P.W: Dziękuję Państwu bardzo za rozmowę, i życzę dalszych sukcesów oraz zapraszamy zawsze do odwiedzenia naszej szkoły :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.